В БОЛЯРОВО - РАБОТНА СРЕЩА НА МЕСТНАТА ВЛАСТ С ОБЩИНСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
30 Януари 2009
В Болярово - работна среща на местната власт с общинската администрация
Първа оперативка на кмета на общината с кметовете по населени места
Янка Микова
На 29 януари в Болярово се проведе работна среща на местната власт с представители на общинската администрация. В срещата участваха директори на дирекции, началници на отдели и главни специалисти.
Секретарят на общината Ангел Тодоров запозна присъстващите с Плана за работата на кметовете и кметските наместници за 2009 г. Във връзка с правилното изразходване на бюджета през тази година директорът на дирекция „Финансово-административна” Мария Янчева призова кметовете за по-внимателно разпределение на разходите в отделните населени места. Желателно е заявените отпуски и болничните листове да се представят навреме, за да могат да бъдат доставяни в определения срок до съответните инстанции. Абонаментът с вестниците е решен и всяко кметство и кметско наместничество ще получава пресата на място.
С Културния календар за 2009 г. запозна кметовете и кметските наместници София Минева – директор на дирекция „Хуманитарни дейности и инвестиционна политика”. Споменаха се плануваните събития за 2009 г. – землячески срещи, откриване на паметни плочи, на пенсионерски клубове. Вторият общински събор „Белянката” е предвиден да се реализира на 29 август. Предстоят и други културни събития, които ще се случат на територията на общината.
Йовка Дженкова – началник отдел „Икономическо развитие и общинска собственост” изясни въпроса с раздаването под наем на пасищата и мерите през настоящата година. Задължително е всеки земеделец и животновъд, който взема под наем имот, предварително да го види, за да е запознат със състоянието му. Всички кметове и кметски наместници да обърнат внимание на паметниците по населени места, защото тази година те трябва да бъдат актувани. Това не се отнася за паметните плочи.
Главен специалист Стоянка Желева изясни проблемите с превозваческата фирма „Валерос”, с която общината има сключен договор за обслужване на вътрешно транспортната схема. Предстои да се проведе среща с фирмата, на която ще се поставят проблемите и ще се търсят варианти за тяхното разрешаване.
Главният счетоводител на общината Атанаска Станчева призова кметовете и кметските наместници своевременно да внасят приходите в касата. Главен специалист Мария Чанева от МДТ обърна внимание данък сгради, такса смет и такса МПС да се събират по справки и на доброволни начала. Желателно е събирането на данъците да се обвърже с обслужването на населението. Главен специалист Васил Палов от ТСУ предупреди, че е необходимо да се работи най-вече по програмите, за да се привличат повече средства на територията на общината, а младши специалист от „Европейска интеграция и европейски проекти” Красимира Анева раздаде на кметовете и кметските наместници разпечатка на оперативните програми от ЕС.
След работната среща кметът на общината Христо Христов проведе и своята първа за годината оперативка с кметовете и кметските наместници, като обърна внимание на основните моменти от предстоящата им съвместна работа. Главната задача ще бъде да се работи по оперативните програми, най-вече „Развитие на селските райони”. Възможно е, сподели той, няколко по-малки села да бъдат включени в общи проекти. Кметът наблегна и на предстоящите ремонти на второкласните, третокласните и четвъртокласните пътища, в които са включени повечето села на територията на общината. Изложи вижданията си и по отношение на водопроводната мрежа, уличното осветление, капиталовата програма и дървата за отопление.
Някои от кметовете поставиха въпроси, свързани с възникнали проблеми в техните населени места, на които кметът на общината отговори, че ще бъдат решени в най-скоро време.