Седмица на книгата в СУ „Д-р Петър Берон“
2 Май 2018




Седмица на книгата в СУ „Д-р Петър Берон"
От 23 до 27 април по инициатива на Министерството на образованието и науката в СУ"Д-р Петър Берон" бе проведена седмица на детската книга. Предварително бе съгласуван план за работа с децата с преподавателите по български език и литература, както и с началните учители. Ученическият съвет направи допитване сред учениците относно желанието им да вземат участие в карнавал на приказните герои на открито в двора на училището, но поради липса на желаещи той не се състоя. На втория етаж в училището бе уредена изложба на детски и юношески книги. Бяха изложени няколко романа на българската литература като „Романът на Яворов" на Михаил Кремен, „Дамата с рентгеновите очи" на Светослав Минков, „Крадецът на праскови" на Емилиян Станев, „Железният светилник" на Димитър Талев и стихосбирката „Моторни песни" на Никола Вапцаров. Редом до тези велики произведения стояха книжки, направени от деца от училището, като „Под игото", „Грозното патенце" и ред други книжки с приказки, съдържащи в себе си както текст от романа и приказките, така и илюстрации към съответната книжка, нарисувани от малките автори. На изложбата бяха представени и няколко прекрасни илюстрации на приказки, както и „Молба на книгата" с поучителен текст и полезни съвети към читателите от „името на книгата".
На 23 април от 14 часа учениците от втори, трети и четвърти клас под ръководството на госпожа Андонова посетиха театралната постановка „Карлсон и дребосъчето" на Драматично-куклен театър „Иван Димов" Хасково в град Елхово. Третокласниците под ръководството на г-жа Тодорова проведоха състезание за най-добър четец. Стилиян Димитров го спечели, последван от Йорданка Асенова и Георги Андреев. Едно от мероприятията включени в седмицата бе посещение в градската библиотека и запознаване на учениците с нейния богат фонд с цел мотивиране на някои деца да посещават по-често тази институция и да черпят знания както по отделни природни и обществени науки, така и за да си харесат да прочетат книги, които биха ги вдъхновили. Тези посещения бяха направени под ръководството на класните ръководители от началния курс- госпожите Златка Ламбова, Мария Тодорова, Дянка Андонова, на г-жа Янка Микова и г-жа Милена Манолова в часовете по литература, като предварително имаше изготвен график за да не се застъпват класовете в един и същи час.
В петък от 10 часа първокласниците под ръководството на г-жа Ламбова проведоха тържество под надслов „Вече сме грамотни", на което представиха драматизация на „Приказка за буквите". Тържеството премина по раздвижен начин с много настроение, подпомогнато от подходяща музика и мултимедия в стола на училището. Присъстваха много ученици, родители и учители. В края на приказката всички деца получиха парче торта с послание, което всяко дете трябваше да прочете. Посланията бяха във форма на гатанка, която повечето деца отгатнаха - маймунка, охлюв, врабче, крокодил, жираф, петел, магаре.
Петокласниците от театрално ателие „Таласъмче" по проект „Заедно учим и творим" под ръководството на г-жа Манолова изпълниха пиесата „Приказен бал", която беше поздрав към първокласниците. Ивон Тодорова и Даниела Карабалиева бяха червената и синята фея. Михаил Ангелов, Живко Иванов и Георги Божанов бяха облечени като джуджета, Веселин Илиев - Хитър Петър, Катя Гочева-Пепеляшка, Митко Стоянов- Котаракът в чизми, Мареолина Жекова бе спящата красавица, Павел Николов-палячо, Виола Георгиева-Червената шапчица, а Божана Крумова-баба и, Валентин Кацаров беше принц. Третокласниците от класа на г-жа Тодорова също се включиха с костюми в парада: Катя Колева-неродена мома, Катя Тодорова като фея, Йорданка Асенова - Пипи дългото чорапче, Георги Андреев като Спондж Боб квадратни гащи с много ефектен костюм. Четвъртокласниците начело с госпожа Дянка Андонова, които работят по проект на арт-ателие „Заедно да учим и творим" представиха драматизация на приказката „Защо слънцето не се жени", което бе техния поздрав към малките първокласници. В края на тържеството господин Гаджуров, директор на училището, раздаде свидетелства за грамотност и книжки на първокласниците, като се обърна с приветствени думи към децата, родителите и гостите. Той изрази задоволството си от това, че децата са грамотни и могат да четат.